Краят на 2021г INVEST BANK пуска новата си интернет страница. Задачата пред нас беше да направим технически и семантичен одит на сайта и да подпомогнем бързата му индексация от търсачката на Google и да подобрим основните показатели на представянето.
Основните цели и заданието
- Да се провери каква е достъпността на съдържанието и ефективността при обхождане на изкуствения интелект на Google
- Как банката се ранкира по основните ключови думи и фрази и къде трябва да се работи с приоритет.
- Оптимизация на всички визуални и графични ресурси
- Анализ на съдържанието и оптимизация за генериране на лидове от приоритетните продуктови страници
Нашето решение
Този процес започна с анализ на представянето в два основни аспекта- техническо и SEO на съдържанието. С помощта на различни платформи за анализ на представянето на страницата се фокусирахме върху проверката на достъпността на съдържанието и ефективност при обхождане на изкуствения интелект на Google (crawl efficiency). Основни акценти в тази част на анализа беше възможността и качеството за индексация на страниците, архитектурата на сайта и наличието и токсичността на вътрешните и външни линкове, скорост на страницата, наличие на дублирано съдържание, грешки при пренасочвания и др.
След изготвяне на доклада и идентифициране на основните проблеми сформирахме екип от агенцията, доставчика на сайта и клиента, който се зае с отстраняването им.
На база на семантичния анализ на основни ключови думи/фрази разработихме анализ за конкурентността на страницата и направихме мапинг на същите. Изследвахме съдържанието на топ ключови страници на сайта и дадохме препоръки за разместване и пренасочване на съществуващо съдържание и за промяна на заглавия на страници, и оправихме мета тагове и описания, оптимизация на снимки и др. визуални елементи, както и вътрешни анкерни връзки.
На месечна база се изготвяше подробен отчет за свършената работа. В края на периода се направи междинен SEO одит, за да се видят резултатите от работата, както и да се допълнят ново идентифицирани проблеми.
Резултатите не закъсняха и след няколко месеца работа успяхме да подобрим скоростите на зареждане, да премахнем голяма част от дублираното съдържание, да докладваме към Google и в последствие да се премахнат външните токсични връзки към сайта, да подобрим мета описанията и много други специфични задачи.