Харесваме определението на Марти Ноймайер, който счита,че бранд стратегията е „план за систематично развитие на марката в съответствие с бизнес стратегията“. Стратегията на марката ни помага да разберем кои сме, защо съществуваме и е план за действие, който да ни насочва да комуникираме с нашите публики последователно и консистентно, за да постигаме заложените цели.
Предлагаме тази услуга на нашите клиенти, когато започнаха да искат да им направим „ново лого“ за „новата интернет страница“ или да „пооправим старото“. Повече от 20 години се занимаваме със създаване на марки и тяхното развитие, а през последните 5, правим същото с голям фокус върху дигиталното им присъствие.
Процесът по създаване на бранд стратегия
Минаваме през няколко основни етапа при създаване на стратегията на марката:
- Ясно дефиниране на функционални и емоционални характеристики, които марката има спрямо конкурентните такива.
- Разбиране на конкуренцията на пазара. Отлично познаване на продуктите и услугите им, което включва задължително тяхното тестване.
- Описание и визуализация на buying persona – за кого ще е предназначен продуктът, в какви ситуации ще се сещат клиентите за него и кога ще искат да го използват.
- Персонификация на марката, нейният тон на комуникация.
- Позициониране – как искаме да се възприема от потенциалните клиенти.
- Основно послание/слоган/ключова мисъл.
- Цветови и графични елементи и внушения, които трябва да присъстват в логото.
Заедно с клиента разработваме стратегията, основата на бранда, използвайки съвременни методики и игрови похвати. Ще ви разкажем малко повече за тях.