Пазарната ситуация:
Сенакс е компания с дълга история, специализирана в дистрибуцията и продажбите на дребно на моторни масла, добавки и автокозметика на немските марки Sonax и LM. Компанията е официален вносител на тези марки в сектора. Има добре развита дистрибуторска мрежа, включваща вериги от бензиностанции, специализирани магазини и собствени дилъри. Сенакс има и физически магазин в гр. София, който е добре познат на клиентите и генерира не малка част от продажбите на компанията.
По време на ограничителните мерки във връзка с пандемията от COVID-19 през 2020/21г., продажбите на компанията драстично спадат, защото голяма част от точките за продажба са затворени и хората не пътуват и не карат колите си. В този момент компанията, реагират бързо и взима решение да се фокусира върху развитието на онлайн каналите за продажба. Повериха ни да направим изцяло нов онлайн магазин и страница на Magento Open Source.
Предизвикателството:
Основната комуникацията, която се случваше до този момент беше свързана с традиционните канали, на местата на продажба, работа в социалните мрежи на марките Senax, Sonax и LM. Онлайн продажбите не бележеха сериозен ръст и се движиха около 1% от общите. Направените инвестиции в онлайн рекламата нямаха желаната възвръщаемост. Средата на 2022г. екипът на Сенакс се свърза с нас с желанието да се разработи цялостна стратегия за развитие на онлайн каналът за продажба.
Нашият подход:
- Стъпка 1: Започнахме от самото начало и заложихме на холистичния подход в работата си. Направихме цялостен UX/UI одит на онлайн магазина, на база на който на клиента бяха дадени препоръки за промяна в потребителските пътеки, с цел максимално лесен начин за извършване на покупка. Направен беше и задълбочен семантичен анализ, в резултат на който бяха направени препоръки, за промяна в заглавията и описанията на продуктите и продуктовите категории в електронния магазин. Включихме в тях ключовите думи, по които имаше най-голямо търсене в категорията. Клиентът изпълни дадените му предписанията в кратки срокове, като обогати съдържанието на страницата с видео и повече продуктови снимки. Направиха се и много промени свързани с доставката на стока и обслужването на поръчките.
- Стъпка 2: Стартирахме кампании в социалните медии в горните сегменти на фунията (TOFU и MOFU) за популяризиране на бранда и продуктите предлагани в онлайн магазина на Сенакс.
Заедно с маркетинг екипа на Сенакс се фокусирахме върху доизграждане познаваемостта на марките чрез подходящо съдържание в блог секцията на страницата и като продуктова информация. Активно работихме и с ключови журналисти и партньори и публикувахме статии в реномирани тематични медии и сайтове. Това спомогна за създаването на добри външни връзки към нея и беше ключово за качествения органичен трафик, който привлякохме.
- Стъпка 3: След като ангажираността на потребителите в социалните медии и интересът към продуктите се увеличи значително, трафикът към сайта също достигна рекордни нива. Тогава стартирахме кампании с цел продажба в Google и Меta.
Резултатите:
- За първите 9 месеца от 2023 година постигнахме над 300% увеличение на поръчките и приходите от електронния магазин.
- След направените промени в описанията на продуктите, потребителите придобити органично, драстично се увеличиха и този канал измести платените и зае първа позиция.
- Conversion rate на магазина се увеличи с близо 90%. Сигурно се досещате, но ROAS на кампаниите достигна 9.50. Това означава, че 10 пъти сме възвърнали направената инвестиция в PPC кампаниите.
За 2023г година онлайн продажбите достигнаха 6% от общите продажби и продължават да растат. Пред нас стоят нови предизвикателства и още по-големи цели, свързани с нови пазари. Холистичният подход към постигане целите на клиента и към дигиталните канали постигане на ангажираност на клиентите дават отличен резултат. За нас изводът е, че колкото си по-открит в отношенията с потребителите и им даваш знания, разбиране и причина защо да използва даден продукт или услуга, толкова цената отстъпва място на удобството и на решаването на малките проблеми на клиента. Продължаваме със същия ентусиазъм и желание да ставаме още по-добри в това, което правим..